Koninklijke Burgers’ Zoo heeft zijn digitale klantenservice vernieuwd met kunstmatige intelligentie. In samenwerking met techbedrijf Watermelon is een slimme AI Agent ontwikkeld die een groot deel van de bezoekersvragen automatisch beantwoordt. Daarmee speelt het Arnhemse dierenpark in op de groeiende bezoekersaantallen en de bijbehorende drukte aan de receptie.

Jaarlijks ontvangt Burgers’ Zoo ruim 1,1 miljoen bezoekers. Vooral tijdens piekmomenten zoals schoolvakanties stond het personeel onder hoge druk door standaardvragen over openingstijden of ticketprijzen. Dankzij de AI Agent worden dit soort vragen nu online afgehandeld. Zo blijft er meer tijd over voor persoonlijk contact met bezoekers.

De chatbot werkt nauwkeurig en klinkt natuurlijk. Binnen twee maanden was de tool volledig geïntegreerd op de website, en zichtbaar op relevante pagina’s zoals die met veelgestelde vragen. Daarnaast blijft de tool automatisch up-to-date doordat veranderingen op de website gemonitord worden.

Onlangs heeft Burgers’ Zoo de overname van GaiaZOO afgerond. Hierdoor verstevigd het dierenpark zijn positie als familiebedrijf en kan GaiaZOO door blijven groeien en verder uitbreiden.

Wist je dat Backseaters ook een eigen Discord server heeft? Praat hier lekker mee over alle nieuwtjes en ontwikkelingen en mis niets.

Vergelijkbare berichten