Merlin Entertainments heeft een jaar van transformatie, het bepalen van een nieuwe strategie en het samenstellen van een nieuw leiderschapsteam achter zich. Dat heeft geresulteerd in een recordomzet volgens CEO Scott O’Neil. Wereldwijd kozen er 62 miljoen gasten voor de 141 parken en attracties. Dat zijn er 7 miljoen meer dan 2022. En misschien nog wel belangrijker, Merlin heeft de beste klanttevredenheid in de geschiedenis van het bedrijf gerealiseerd.

Alles bij elkaar heeft Merlin Entertainments een bijzonder goed jaar gedraaid. ”We hebben het bedrijf op een transformatiepad gezet dat onze positie als wereldleider op het gebied van merkentertainmentbestemmingen zal versterken, en dat zal inspelen op de toegenomen vraag van consumenten naar digitaal meeslepende en premium ervaringen bij wereldberoemde attracties”, aldus O’Neil.

Merlin Entertainment wilt blijven groeien in de belangrijkste toeristische steden ter wereld. Onlangs heeft het bedrijf nog The Orlando Eye overgenomen, het hoogste reuzenrad aan de oostkust van de Verenigde Staten. O’Neil vervolgd: ”Deze stap weerspiegelt het succes van onze London Gateway-formule, waarbij we vier merkattracties hebben geclusterd naast het iconische anker, The London Eye.”

Onze solide financiële prestaties onderstrepen de toewijding van onze 30.000 getalenteerde teamgenoten wereldwijd, onze authentieke cultuur, de kracht van de krachtige merken die we tot leven brengen, onze diverse attracties, de creativiteit van onze Merlin Magic Makers en onze niet aflatende toewijding aan het creëren van blijvende herinneringen voor gasten van alle leeftijden en niveaus.

Scott O’Neil, Merlin Entertainments

Wist je dat Backseaters ook een eigen Discord server heeft? Praat hier lekker mee over alle nieuwtjes en ontwikkelingen en mis niets. Join hier de server.