Familiepark Drievliet is sinds vorig jaar niet meer in handen van de familie Faaij, maar van het Franse Looping Group. De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan een nieuwe brand identity die laat zien wat het park is en waar ze naartoe willen, aldus Marketing Manager Danny van der Weel. Met de bekendmaking van de nieuwe huisstijl laat het park ook weten wat de nieuwe mascotte wordt.
In december liet Drievliet al doorschemeren dat er gekeken werd naar nieuw entertainment en een mascotte. Deze mascotte is er nu in de vorm van een pelikaan, genaamd Piet de Pelikaan, en is ontworpen door ontwerpbureau Skirrgard.
Het logo bestaat uit een speels lettertype in de kleuren blauw en geel. De nieuwe mascotte lijkt ook in het logo terug te komen. Op de i staat geen punt, maar een pootafdruk van de pelikaan.
![](https://backseaters.nl/wp-content/uploads/2025/01/1737581625686-1024x509.jpeg)
![](https://backseaters.nl/wp-content/uploads/2025/01/IMG_2282-1024x509.png)
De rebranding wordt stapsgewijs ingevoerd. Drievliet start met de website en sociale media, gevolgd door nieuwe signage in het park en andere uitingen.
Verder is Drievliet bezig om te kijken wat zij buiten de herfstvakantie nog meer aan activiteiten kunnen aanbieden. Het zou dus zomaar eens kunnen dat het park in meerdere seizoenen gaat uitpakken. Waar in ieder geval verandering in komt, is de oude piratenshow. Het park heeft er inmiddels afscheid van genomen en werkt aan een waardige opvolger.
Wist je dat Backseaters ook een eigen Discord server heeft? Praat hier lekker mee over alle nieuwtjes en ontwikkelingen en mis niets. Join hier de server.