Europa-Park blijft zich voortdurend ontwikkelen om gasten, partners en medewerkers op een duurzame manier te inspireren én om als een van Europa’s toonaangevende vrijetijdsbestemmingen richting te blijven geven aan de branche. In dit kader neemt Ann-Kathrin Mack, architect en lid van de directie, naast de leiding over Mack Solutions/Baumanagement nu ook de vernieuwde afdeling Marketing & Communications onder haar verantwoordelijkheid.
De 36-jarige heeft de afgelopen jaren met tal van bouw- en ontwerptrajecten laten zien hoe architectonische kwaliteit, functionaliteit en emotionele beleving hand in hand kunnen gaan. Door Baumanagement en Marketing & Communications onder één leiding te brengen, versterkt het familiebedrijf zijn strategische focus: een consistente merkidentiteit, een duidelijke positionering en een nauwere koppeling tussen fysieke vormgeving en communicatie.
De herstructurering van Marketing & Communications is erop gericht de internationale zichtbaarheid van het Europa-Park Resort verder te vergroten, nieuwe vormen van communicatie te ontwikkelen en de samenwerking met media, partners en andere stakeholders te verdiepen. Daarbij staan de authentieke geschiedenis van de familie Mack, de hoge kwaliteit van het aanbod en het streven naar gasttevredenheid en duurzaam groeien centraal.
Een belangrijk signaal voor de toenemende relevantie van deze werkzaamheden is de benoeming van Ann-Kathrin Mack in de raad van bestuur van de Deutsche Zentrale für Tourismus. Tijdens de 128e ledenvergadering van de DZT werd zij op 4 november 2025 gekozen in het 18-koppige comité. Deze functie onderstreept het vertrouwen van de sector in de expertise van Europa-Park en biedt tevens de mogelijkheid om de visie van een van de succesvolste familiebedrijven binnen het internationale toerisme nog krachtiger in te brengen.
Als onderdeel van de nieuwe organisatie neemt Nicolas Mack de rol op zich van Director Marketing & Communications. Samen met zijn plaatsvervanger Jonas Hemmerich is hij verantwoordelijk voor de operationele uitvoering van de communicatie- en marketingstrategie van Europa-Park. Met hun ruime ervaring in merkontwikkeling, campagnecreatie en (digitale) communicatie staan zij garant voor continuïteit, innovatie en een diep begrip van de waarden en ambities van het familiebedrijf.
Wist je dat Backseaters ook een eigen Discord server heeft? Praat hier lekker mee over alle nieuwtjes en ontwikkelingen en mis niets.






