Attractiepark Slagharen heeft net als andere bedrijven te maken met personeelstekorten. Via de Spaanse eigenaar Parques Reunidos is het park in contact gekomen met een bureau dat Spaanse medewerkers kan regelen. De succesvolle hulp van vorig jaar is zo goed bevallen dat het park wederom beroep doet op de medewerkers.

Het is weer de tijd van het jaar dat massa’s mensen de verschillende attractieparken weten te vinden. En om dan goed voor de dag te komen is het wel zo handig om voldoende personeel te hebben. Attractiepark Slagharen kan jaarlijks weer een beroep doen op vaste medewerkers die elk seizoen weer in het park willen werken. Uiteraard worden er ook wervingscampagnes gehouden, maar de praktijk wijst uit dat de zoektocht naar nieuwe medewerkers toch knap lastig kan zijn.

Commercieel Manager Erik Veenstra zegt daar in gesprek met RTV Oost het volgende over: ”We merkten de afgelopen jaren dat het toch lastig is om nieuwe medewerkers te vinden. Via ons moederbedrijf zijn we in contact gekomen met een bureau dat ons kan helpen met Spaanse medewerkers. Afgelopen seizoen hebben we enorm veel Spaanse medewerkers gehad en dat is enorm goed bevallen.”

Er komt natuurlijk wel een taalbarrière bij kijken. Volgens Veenstra zijn bezoekers in ieder geval tevreden over de gastvrijheid van deze Spaanse medewerkers. Het is dan wel even schakelen voor bezoekers, maar het park ziet hier verder geen problemen in.

Wist je dat Backseaters ook een eigen Discord server heeft? Praat hier lekker mee over alle nieuwtjes en ontwikkelingen en mis niets. Join hier de server.