Europa-Park bouwt op dit moment aan een nieuw themagebied inclusief nieuwe achtbaan. In de eerste aflevering van de documentaire “Ω” krijgen de kijkers thuis een blik achter de schermen. Het nieuwe gebied ligt tussen het Griekse en Russische themagebied in. De Duitse attractiepark heeft nu affiches en andere decoratie aan de bouwhekken toegevoegd om bezoekers te laten zien wat ze straks kunnen verwachten.
De reclameborden in het Kroatisch en foto’s van het land geven een bepaalde sfeer voor het nieuwe gebied. Aan de andere kant zijn er al verwijzingen te vinden over de nieuwe achtbaan. Voor de bouwschutting staat een stalen deur met geel/zwarte lint. Dit afzetten waarschuwt voor hoogspanning en kosmische energie. Op de deur staat tevens een omega afgebeeld.
Dit is niet de eerste keer dat Europa-Park verwijst naar elektriciteit. Naast de naam ‘Voltron Coaster’ zijn ook de termen ‘Apparatus OHM’ en ‘Transferator OHM’ geregisseerd als handelsmerk.
Onderstaande foto’s zijn afkomstig van Parkerlebnis.
Bezoekers van Europa-park komen tijdens hun dag langs verschillende landen met spectaculaire attracties en goede horeca. En dit alles in de sfeer van het desbetreffende themagebied. Mede daardoor is het grootste attractiepark van Duitsland een van de populairste dagattracties binnen Europa.