Plopsaland Deutschland en Plopsaland Ardennes: dat zijn de nieuwe namen van respectievelijk Holiday Park Germany en Plopsa Coo Ardennes. Met deze naamsveranderingen zet Plopsa een krachtige stap in haar Europese groeistrategie. Door de naam Plopsaland voortaan te gebruiken voor al haar outdoorparken, wil Plopsa één sterk en herkenbaar merk bouwen over de landsgrenzen heen. De lancering van een vernieuwde website deze week kadert binnen diezelfde ambitie.

Plopsa wil haar merknaam sterker uitdragen in binnen- en buitenland, met herkenbare namen die duidelijk maken dat de parken deel uitmaken van één grote familie. Net zoals de indoorparken onder de naam Plopsa Indoor vallen en de waterparken onder Plopsaqua, worden nu ook alle grote outdoorparken ondergebracht onder de vertrouwde naam Plopsaland. Met deze strategische keuze bouwt Plopsa verder aan een eenduidige merkstructuur die vertrouwen wekt en herkenning oproept – in elk land waar het actief is.

Xavier Verellen, Chief Marketing & Sales Officer van de Plopsa Group, licht toe:
“De keuze om de naam Plopsaland door te trekken naar onze grootste themaparken is een bewuste en logische stap. Met één krachtige en herkenbare merknaam vergroten we onze zichtbaarheid, versterken we onze positionering in het buitenland en maken we het voor bezoekers eenvoudiger om onze parken te herkennen. De lancering van onze vernieuwde website past perfect binnen datzelfde streven naar een heldere en consistente merkbeleving.

Nieuwe namen, nieuwe beleving: investeringen in Duitsland en Wallonië

Tegelijk met de nieuwe naamgeving van Plopsland Ardennes en Plopsaland Deutschland wordt er stevig geïnvesteerd in beide parken. In Plopsaland Ardennesopent deze zomer een gloednieuw themagebied rond Maya de Bij, met drie nieuwe familieattracties. In Plopsaland Deutschland wordt gewerkt aan een ambitieus investeringsplan van meer dan 100 miljoen euro. Na de opening van het Blinky Bill-themagebied in 2024, volgen dit jaar onder meer een grote indoor belevingsattractie rond De Smurfen en een familieachtbaan in een nieuw themagebied rond de Studio 100-film 100% Wolf. Later dit jaar start ook de bouw van een gloednieuw waterpark:Plopsaqua Haßloch.

Carl Lenaerts, CEO van de Plopsa Group, voegt toe:
“Een sterk merk is vandaag belangrijker dan ooit – zeker als je wil groeien over de grenzen heen. Door voortaan de naam Plopsaland te gebruiken voor al onze grote themaparken, creëren we duidelijkheid, herkenbaarheid en vertrouwen bij ons publiek. Deze naamswijzigingen zijn geen eindpunt maar een begin, want we geloven enorm in ons merk. We blijven verder investeren in de toekomst van onze parken én in onze Europese ambities.”

Lees ook eens: Plopsaland De Panne heeft plannen voor Het Bos van Plop en opent deze zomer het entreeplein na sluitingstijd voor entertainment en horeca

Wist je dat Backseaters ook een eigen Discord server heeft? Praat hier lekker mee over alle nieuwtjes en ontwikkelingen en mis niets. Join hier de server.

Wist je dat Backseaters ook een eigen Discord server heeft? Praat hier lekker mee over alle nieuwtjes en ontwikkelingen en mis niets.

Vergelijkbare berichten