Walibi Holland bouwt op dit moment twee nieuwe single rail achtbanen die in 2025 moeten openen. Het park heeft al laten weten dat de ene baan geschikt is voor families en de andere baan voor de echte durfals. Om deze grote uitbreiding naar het publiek te brengen, heeft het attractiepark uit de polder gekozen voor ARA creative agency als nieuwe branding- en communicatiepartner.

Vanuit de gestelde pitchvraag om de nieuwe single rail achtbanen te lanceren, kwam ARA volgens FONK Magazine met een uitgebreide strategie en campagneplan. Volgens Walibi Holland heeft ARA het park echt verrast met hun creativiteit en aanpak.

Business director van ARA, Douwe Oppedijk, kijkt uit naar de samenwerking: ”Walibi is een iconisch merk dat staat voor avontuur, spanning en plezier – precies de elementen waar wij bij ARA van houden. Het is een geweldige uitdaging om samen met Walibi deze nieuwe attractie bij een groot publiek te introduceren.” 

Bouwplaats

Beide banen van fabrikant Rocky Mountain Construction komen tussen El Rio Grande en achtbaan Goliath te staan. Begin juli arriveerden de eerste supports op de bouwplaats. Inmiddels staan de eerste supports al overeind. De verwachting is dat de eerste baandelen snel geïnstalleerd worden.

Wist je dat Backseaters ook een eigen Discord server heeft? Praat hier lekker mee over alle nieuwtjes en ontwikkelingen en mis niets. Join hier de server.