Parc Spirou werkt samen met Zamperla om de nieuwe Family Thrill Launch Coaster te onthullen, die in 2026 geopend zal worden. Deze achtbaan is ontworpen om zowel sensatiezoekers als gezinnen aan te spreken. Het is een ideale mix van spanning en gezinsvriendelijke aantrekkingskracht, waardoor het een onderscheidende toevoeging is op het aanbod.

Parc Spirou ziet dit project als een kans om het gezinsgedeelte uit te breiden en een spannende attractie te bieden die ook geschikt is voor jongere bezoekers.

Hervé Lux, algemeen directeur van Parc Spirou, zei: “We zijn verheugd om een ​​exclusieve attractie als de Family Thrill Launch Coaster naar Parc Spirou te brengen, een unieke achtbaan die speciaal voor ons is ontworpen. We hebben Zamperla gekozen vanwege de rol als grote fabrikant met hooggekwalificeerde ingenieurs, hun toonaangevende veiligheidsreputatie en – aangezien we met IP’s wilden werken – de hoge kwaliteit van hun creatieve team. Met deze samenwerking zijn we ervan overtuigd dat we onze bezoekers een opwindende en veilige ervaring bieden, ideaal voor degenen die die ‘eerste grote achtbaan’ nodig hebben, maar ook tieners en jongvolwassenen tevreden stellen die op zoek zijn naar een achtbaan met opwinding.”

Ritervaring

De ritervaring bestaat uit twee acts: twee verschillende achtbaanervaringen gecombineerd voor een rit van 1.004 meter. De eerste helft van de rit bevat een lancering van 65 km/u in een High Chicane en Angled Airtime Hill. Vanaf daar duikt de achtbaan naar beneden en omarmt de grond. Hij raast over een Double Down en wikkelt zich om de torenhoge spike voordat hij terugkeert naar het laadstation.

De rijders staan ​​echter een verrassing te wachten, want hij versnelt opnieuw over hetzelfde startgedeelte, maar dan sneller, dit keer met 75 km/u. Hij passeert de wissel en gaat linksaf rond een bocht van 180 graden en versnelt bovenop de Airtime Hill. De achtbaan slingert door een S-Curve en omhoog via een Dead-End Spike die 31,5 meter hoog is. Bovenaan de spike neemt de zwaartekracht het over en het tweede deel van de rit wordt achterstevoren ervaren.

“Ik heb een persoonlijke band met dit project omdat ik altijd al een fan ben geweest van manga, en ik kan met trots bevestigen dat ons team uitstekend werk heeft geleverd”, aldus Enrico Patechi, Creative Design Manager. “Ons doel was om een ​​ervaring te creëren die aanvoelt als een verlengstuk van Naruto’s wereld, en we geloven dat fans dol zullen zijn op het eindproduct. Het was een uitdaging om de 2D-manga te vertalen naar gedetailleerde 3D-glasvezelelementen.”

Lees ook eens: Eigenaar van Walibi-parken en Parc Astérix deelt jaarresultaten boekjaar 2023-2024

Wist je dat Backseaters ook een eigen Discord server heeft? Praat hier lekker mee over alle nieuwtjes en ontwikkelingen en mis niets. Join hier de server.