Europa-Park heeft de prestigieuze titel ‘Digital Champion 2025’ behaald. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek in opdracht van het tijdschrift Focus Money. Met een perfecte score van 100 punten staat Europa-Park aan de top binnen de sector van thema- en pretparken. Al jarenlang heeft het park een voortrekkersrol op het gebied van virtual en augmented reality binnen de wereldwijde pretparkbranche. Een belangrijke mijlpaal werd bereikt in 2020 met de lancering van de Virtual-Reality-attractie YULLBE, ontwikkeld door MACK One.
Digitale oplossingen
Europa-Park zet sterk in op digitale innovaties om de beleving van bezoekers te optimaliseren. De officiële app, die sinds 2016 beschikbaar is, biedt functies zoals online ticketverkoop en navigatie binnen het park. In 2020 werd de app uitgebreid met VirtualLine, waarmee bezoekers wachttijden digitaal kunnen reserveren. Daarnaast kunnen bezoekers via Voltron ChARge de nieuwste achtbaan in augmented reality ervaren en biedt de streamingdienst VEEJOY sinds 2022 een breed scala aan multimediale content.
Blik op de toekomst
Michael Mack, managing partner van Europa-Park, benadrukt het belang van digitale innovatie in de sector:
“Ik ben ervan overtuigd dat de combinatie van digitale technologieën en fysieke ervaringen nog veel potentie heeft in pretparken. Daarnaast kunnen digitale media de parkbeleving verder uitbreiden, ook buiten de fysieke grenzen van het park. Ons aankomende bioscoopavontuur, GRAND PRIX OF EUROPE, is daar een goed voorbeeld van.”
Lees ook eens: Met de trein naar Europa-Park + winactie
Wist je dat Backseaters ook een eigen Discord server heeft? Praat hier lekker mee over alle nieuwtjes en ontwikkelingen en mis niets. Join hier de server.