Persbericht Maurer Rides

Maurer Rides is ook dit jaar vertegenwoordigd op de IAAPA Expo in Amsterdam. Bezoekers kunnen hier kennis maken met de revolutionaire ASM-technologie (Adaptive Spike Motor) en innovatieve lay-outs en projecten.

Samenvatting

Het basisprincipe van de Gravity Coaster is dat de voertuigen na één enkele energietoevoer, zij het via een lift of een lancering, vrij over de route rollen. Het ontwerp van de rijdende karakters moet daarom gebaseerd zijn op de huidige energiestatus van het voertuig. Dit betekent dat de voertuigen tussen de rijdende figuren door moeten kunnen rijden zonder vast te lopen, maar ook niet door overmatige krachten moeten worden overbelast. Dit roept de vraag op wat er mogelijk zou zijn als de energie van het voertuig vrij zou kunnen worden gecontroleerd. In tegenstelling tot zwaartekrachtachtbanen hebben de voertuigen op aangedreven achtbanen ingebouwde motoren en remmen voor permanente snelheidsregeling.

Bij spike-onderzetters kan dankzij de 100% tandwielaandrijving de rijsnelheid in alle voertuigposities tot verticaal en boven het hoofd worden aangepast. Het rijkarakter hoeft niet meer aangepast te worden aan het energieniveau, maar omgekeerd wordt het energieniveau voor het rijkarakter geoptimaliseerd. Hierdoor gelden eerdere grenzen in het lay-outontwerp niet langer.

Grenzeloze energie

Dit wordt vooral interessant bij het ontwerpen van unieke oriëntatiepunten. Dankzij de constante toevoer van energie kunnen rijfiguren van elk formaat worden gebouwd, zodat adembenemende megaloops ontstaan ​​en bovengrondse figuren in vrije volgorde aan elkaar kunnen worden geregen; Hierdoor ontstaan ​​schijnbaar onmogelijke figuren waar achtbaanontwerpers en -liefhebbers altijd van hebben gedroomd, zoals de staande acht, een klavertje vier of spectaculaire torenconstructies.

Nauwkeurige controle

Het regelen van de rijsnelheid terwijl de rijdende personages er doorheen rijden, biedt ook grote mogelijkheden. Een nieuw soort achtbaanervaring is bijvoorbeeld de Vertical Airtime. De snelheid tijdens een verticale opwaartse reis wordt zo sterk afgeremd dat de passagiers het gevoel van gewichtloosheid ervaren, vergelijkbaar met een lift die snel vertraagt ​​terwijl hij snel naar de volgende halte reist.

Spiraalvormige ritten naar boven of naar beneden worden pas interessant dankzij de snelheidsregeling, constant of specifiek gevarieerd, om bijvoorbeeld door een zendtijdspiraal te kunnen rijden met naar buiten kantelen als wereldpremière.

Dramatische effecten

Uiteraard dragen ook energie en controle bij aan het creëren van een verrassend rijverloop. Voorwaarts-achterwaarts reizen zijn gebruikelijk, maar met een piekcontrole wordt dit echte dramaturgie: een achterwaartse passage kan overal en spontaan plaatsvinden, zodat de passagiers nooit weten of en wanneer ze terug moeten. Plotseling, schijnbaar en volkomen onverwacht, kan zo’n heuvel niet meer worden beklommen, maar rolt het voertuig terug en start opnieuw. Maar stoppen op de baan, bijvoorbeeld op een hoog punt voor een crash, zorgt ook voor spanning. Wat nieuw is, is dat extra voorwaartse en achterwaartse bewegingen de onzekerheid vergroten over de richting waarin de situatie zich zal voortzetten, tot het punt van barsten.

Over het algemeen kan het spel op veel manieren worden uitgebreid met verrassingen. Hellende beklimmingen zijn bekend, waarbij een plotselinge stijging aan het einde een tintelende regenbui veroorzaakt – waarom zou u deze tijdens de afdaling ook niet versterken?

Ongebruikelijke indelingen

Remmen voor de bocht en weer accelereren na de bocht of met Centrifuge Launch zelfs binnen de bocht leidt niet alleen tot verdere verrassingseffecten, maar ook tot geoptimaliseerde indelingen die ruimte besparen en perfect in de bestaande bebouwing passen. Over het algemeen kunnen spectaculaire lay-outsecties worden gecreëerd die door scherpe bochten en straatcanions slingeren, waardoor een compleet nieuwe achtbaanervaring ontstaat. Een zeer belangrijke factor voor een uitstekende indeling is de mogelijkheid om kort voor het binnenrijden van het station een schitterende finale te creëren en met veel energie een hoogtepunt te creëren in de vorm van een laatste grote rijfiguur.

Variaties naar wens

Rijfiguren hebben zeer verschillende krachten, afhankelijk van hun snelheid. De cruisecontrol kan van dit effect gebruik maken en de rijervaring gericht variëren, of het nu gaat om meerdere ronden in meer ronden rijden, een voor-achterwaartse reeks of zelfs afgestemd op de doelgroep. Een steile bocht kan met pure compressie worden gereden of, voor sensatiezoekers, met verhoogde snelheid en extra uitwaartse trekkracht. Een steile bocht kan met pure compressie worden gereden of, voor sensatiezoekers, met verhoogde snelheid en extra uitwaartse trekkracht krachten.

Door het gebruik van extra energie en de besturing ervan ontstaan ​​ongekende achtbanen die niet gekenmerkt hoeven te worden door baanlengte of topsnelheid, maar door middel van speciale aandrijfelementen maximale aantrekkelijkheid en uniciteit bieden.

Maurer Rides kijkt ernaar uit om het enorme bestaande potentieel voor nieuwe, bijzondere achtbanen te benutten en de verwachtingen van de parken en fans waar te maken en idealiter te overtreffen.

Lees ook eens: ZIERER brengt klassieke fietsattractie naar moderne tijd

Wist je dat Backseaters ook een eigen Discord server heeft? Praat hier lekker mee over alle nieuwtjes en ontwikkelingen en mis niets. Join hier de server.